Edukira joan

Justizia Ministerioa

Justizia Ministerioa

Menu nagusia

Justizia Ministerioaren ekintzen aurkako Berrikuspen-errekurtso berezia

Zer da

Hiritarrei bide administratiboan irmoak diren Justizia Ministerioko organoek agindutako ekintzen eta ebazpenen aurka errekurtsoa aurkeztea, haiek agindutako organoak berrikus ditzan, ahalbidetzen dien tresna da. Aparteko errekurtso bat da, urriaren 1eko 39/2015 Legearen 125 artikulua aipatzen duten arrazoi tasatuetako batean oinarritu behar delako, Herri Administrazioen Administrazio komuneko prozedurari buruzkoa.

a) Egintzak ematerakoan egitezko errakuntzaren bat izan, eta espedienteari erantsitako agiriak ikusita jabetzea.

b) Gaia ebazteko funtsezko agiriak agertzea, ebazpenaren ondoren izan arren, eta agiri horiek errekurtsoa jarri zaion ebazpenean akatsen bat badagoela agerian jartzea.

c) Ebazpena ematerakoan funtsezko eragina izan duten zenbait agiri edo lekukotasun, epai irmo batek, ebazpenaren aurretik edo ondoren, faltsuak direla adieraztea.

d) Prebarikazio, funtzionario-eroskeria, indarkeria, iruzurrezko azpikeria edo bestelako jokabide zigorgarri baten ondorioz ematea ebazpena, eta epai irmo batek hala aitortzea.

Nork eska dezake/aurkeztu

Izenburuko dira baliabide stakeholders hau ekartzea administrazio prozedurako, 4. artikuluko 39/2015 Legea, kontzeptua horrek dio arabera:

1. Administrazio-prozedurako interesdun dira:

  • Prozedurari hasiera eman diotenak, norbanakoen nahiz taldeen eskubide edo bidezko interesen titular modura.
  • Prozeduran har daitezkeen erabakiek uki ditzaketen eskubideak dituztenak, nahiz eta beraiek hasiera eman ez prozedurari.
  • Ebazpenak uki ditzakeen norbanakoen nahiz taldeen bidezko interesak dituztenak, behin betiko ebazpena eman baino lehen aurkezten badira prozeduran.

2. Ekonomiaren eta gizartearen interesen ordezkari diren elkarte eta antolakundeak bidezko talde-interesen titularrak izango dira legeak aitortutako moduan.

3. Interesdun izatea harreman juridiko eskualdagarriren baten ondorioz sortua bada, eskubideduna izango da ondorengo interesduna, prozedura edozein urratsetan dagoela ere.

Errekurtso-egileak pertsona fisiko edo juridiko baten ordezkari gisa jarduten duenean, hartzen duen ordezkaritza ziurtatzeko dokumentazioa aurkeztu beharko du nahitaez (39/2015 Legearen 5 artikulua)

Informazio gehigarria

Oinarrizko araudia: 39/2015 Legea, urriaren 1ekoa, Administrazio Prozedura Erkideari Herri Administrazio, 125 eta 126 artikuluetan.

Jartzeko modua: 66. artikulua 39/2015 Legearen baldintzak betetzen dituen aplikazio bat erabiliz, horiek errekurrenteak identifikazio datuak, errekurritu ari acto identifikatzea eta erronka arrazoia, euskarri elektronikoetan identifikatuz, edo, bestela, leku dira Physiques jakinarazpena, lekua, eguna eta errekurtso-sinadura, administrazio-unitate behar zaion, baita eskatutako beste partikularren, baldin badago, ez dago berariazko xedapen praktikatzen nahi duzu.

Nahi izanez gero, orri honetan erabilgarri dagoen eskaera eredua erabili dezakezu.

Epea: Kasu baten kasuan ere), aurkatutako erabakia lau urte jakinarazten denetik barruan. Beste kasu batzuetan, epea hiru hilabetekoa dokumentuak ezagutzatik edo epaia behin betiko bihurtu zenetik.

Aurkeztu beharreko dokumentuak: Argumentazioa defendatzeko egokitzat jotzen diren guztiak.

Prozeduraren faseak: Administrazio prozedurari dagozkion fase orokorrak. Estatu Kontseiluak irizpena eman beharko du, ebazpena ematen duen organoak izapidetzeko ez onartzea erabakitzen badu salbu.

Ebazteko epea: Ebazpena eman eta errekurtsoa jakinarazteko gehienezko epea hiru hilabetekoa da. Epe hori igaro ondoren ebazpenik eman ez bada, ezetsitzat jo daiteke errekurtsoa.

Errekurtsoak: Ebazpenaren aurka administrazioarekiko auzi-errekurtsoa jar daiteke.

Nola eskatu/aurkeztu

  • Inicia tu solicitud
  • Nire eskaeraren egoera
  • Ministerioko Herritarrentzako Arretarako Bulegoa Erregistro Orokorra
  • Certificado de Delitos de Naturaleza Sexual