O Ministerio de Xustiza está inmerso nun importante proxecto de modernización do Rexistro Civil que supón un cambio do modelo que actualmente coñecemos a fin de que sexa máis áxil e próximo aos cidadáns e cidadás.
Neste novo modelo, o Rexistro Civil non perde a súa esencia, como garantía da integridade e exactitude dos feitos e actos relativos ao noso estado civil ligados a momentos vitais tan importantes como o nacemento dos nosos fillos. Tampouco perde o seu carácter gratuíto. Así mesmo, mantéñense o número e a localización das oficinas existentes e consérvase o persoal do persoal que presta os seus servizos nesta institución. Pero o Rexistro Civil enriquécese cunha organización máis moderna e eficiente, e incorpora avances sociais e tecnolóxicos.
O Rexistro Civil adáptase á realidade social deste século e céntrase na persoa. A importancia non reside no lugar en que ocorre o feito inscribible, senón na persoa á que lle ocorre o devandito feito. Por iso, créase un rexistro individual para cada persoa á que se lle asigna un código persoal único e no que se inscribe de forma cronolóxica os feitos e os actos referidos á identidade, ao estado civil e ás demais circunstancias da persoa. En definitiva, nunha soa páxina atoparase toda a información que desa persoa publica o Rexistro Civil: se casou, se fixo capitulacións, se se divorciou, se tivo fillos e cantos tivo, cando faleceu...
Incorpóranse ao Rexistro Civil os avances tecnolóxicos. Partindo dunha situación en que os documentos físicos son os que teñen valor e se atopan dispersos nas distintas oficinas que os custodian, ponse en marcha unha plataforma dixital, denominada DICIREG, sobre a cal se tramitarán os expedientes por medios electrónicos, inscribiranse todos os feitos relativos ao estado civil das persoas que deban acceder ao Rexistro, organizarase a publicidade da información rexistral en formato dixital e posibilitarase o acceso telemático mediante identificación electrónica á cidadanía.